نرم افزام

طراحی و توسعه برنامه های تحت وب با کیفیت

نرم افزام

طراحی و توسعه برنامه های تحت وب با کیفیت

نرم افزام در جهت بهبود طراحی و توسعه برنامه های تحت وب پا به عرصه رقابت گذاشته است.

  • ۰
  • ۰

لاراول Laravel یک فریم ورک تحت وب آزاد متن باز پی اچ پی (PHP) است که توسط تیلور اوتول برای توسعه نرم‌افزارهای وب بر پایه الگوی معماری MVC طراحی شده است.





تیلور اوتول برای این لاراول را ساخت تا تلاش کند یک راه حل پیشرفته تر از فریم ورک کد ایگنیتر CodeIgniter را ارائه کرده باشد. اولین نسخه آزمایشی لاراول در نیمه اول سال ۱۳۹۰ در دسترس قرار گرفت و در یک ماه بعد نسخه کامل شده لاراول ریلیز شد. لاراول نسخه ۱ شامل مکانسیم‌های مدل Model، ویو View، نشست Session، و مسیریابی Routing بود ولی فقدان وجود کنترلر Controller در آن باعث شد تا حالت فریم ورک MVC واقعی خود را از دست بدهد.

 

 

لاراول در اواخر سال ۱۳۹۰ همراه با بهینه‌سازی‌های متعدد منتشر شد. ویژگی اصلی آن وجود کنترلرها Controller در آن بود، که لاراول نسخه ۲ را به طور کامل جزء فریم ورک‌ها قرار می‌داد. امکان دیگری که در آن به وجود آمد سیستم قالب بندی Templating آن به نام blade بود، همچنین در لاراول ۲ استفاده از پکیج‌ها به دلیل پشتیبانی محدود، به طور کامل از بین رفت.

لاراول ۳ در اواخر سال ۱۳۹۰ منتشر شد، ویژگی مهم آن استفاده از خط فرمان CLI بود که با نام Artisan شناخته شد. پشتیبانی داخلی از مدیریت سیستم بانک اطلاعاتی و Migration ها، لایه‌های بانک اطلاعاتی Database، پشتیانی از رویدادها Event Dispatcher و سیستم پکیجینگ که Bundle نامیده می‌شد محبوبیت لاراول را در بین کاربران بالا برد.

لاراول ۴، بر پایه کدهای Illuminate در نیمه اول سال ۱۳۹۲ منتشر شد. این نسخه به طور کامل مجدداً بازنویسی شده بود. امکانات migrate به طور جداگانه در کامپوزر composer قرار گرفت. امکاناتی نظیر ارسال به ایمیل به چند شیوه متفاوت و پشتیبانی از حذف با تأخیر رکوردهای بانک اطلاعاتی به عنوان Soft Deletion از دیگر امکانات آن بود.

لاراول ۵ در اواخر سال ۱۳۹۴ منتشر شد. این نسخه با تغییر شماره نسخه ۴٫۳ بود. از امکانات این نسخه پشتیبانی از برنامه‌ریزی برای دوره اجرای وظایف از طریق پکیج Scheduler بود. بهینه شدن پکیج‌های Assets از طریق الیکسیر Elixir و سیستم ورود کاربری به راحتی از طریق پکیج Socialite package قابل کنترل شده بود. لاراول ۵ همچنین ساختار درختی را برای ساخت نرم‌افزار معرفی کرد.

لاراول ۵٫۱ در سال ۱۳۹۴ منتشر شد، این نسخه با پشتیبانی طولانی Long Term Support همراه است و باگ‌های زیادی در این نسخه برطرف شده، لاراول برنامه‌ریزی کرده تا در هر دو سال یک نسخه از آن را منتشر کند.


منبع : نرم افزام

  • ۹۶/۰۵/۱۴
  • نرم افزام طراح و توسعه دهنده برنامه‌های تحت وب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی