نرم افزام

طراحی و توسعه برنامه های تحت وب با کیفیت

نرم افزام

طراحی و توسعه برنامه های تحت وب با کیفیت

نرم افزام در جهت بهبود طراحی و توسعه برنامه های تحت وب پا به عرصه رقابت گذاشته است.

  • ۰
  • ۰


افزودن تصویر از طریق آدرس


اِنجین‌اِکس NGINX یک کارساز کم حجم و سریع وب با کارایی بالا است که تحت مجوز بی‌اس‌دی BSD منتشر می‌شود. این کارساز وب در یونیکس Unix، گنو/لینوکس Geno/Linux، بی‌اس‌دی BSD، مک او اس MacOS و ویندوز Microsoft Winows اجرا می‌شود. بر طبق گفتهٔ نت‌کرافت، در سال ۲۰۱۷ قریب به ۱۲ درصد از دامنه‌های اینترنت از این کارساز استفاده می‌کنند.

این پروژه در سال ۱۳۸۰ بنیان نهاده شد و توسط یک توسعه‌دهنده مستقل به نام ایگور سیسووف Igor Sysoev به مرحله اجرا در آمد تا در یکی از وب‌سایت‌های پرترافیک به نام رامبرلر به خدمت گرفته شود که این وب‌سایت در اواخر سال ۱۳۸۷، روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون درخواست اچ تی تی پی HTTP داشته است. در حال حاضر وب‌سایت‌های سرشناسی همچون فیس‌بوک، نت‌فلیکس، وردپرس، سورس‌فورج و ... از انجین‌اکس استفاده می‌کنند. در نسخه ۵٫۲ اوپن‌بی‌اس‌دی OpenBSD که در اواخر سال ۱۳۹۱ عرضه شد نرم‌افزار انجین‌اکس به صورت پیشفرض در سیستم قرار داده شد تا جایگزینی باشد برای آپاچی ۱٫۳. در نهایت در سال ۱۳۹۳ آپاچی از درخت کد منبع اوپن‌بی‌اس‌دی حذف شد.

  • ۹۶/۰۵/۲۲
  • نرم افزام طراح و توسعه دهنده برنامه‌های تحت وب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی