مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدیریت ارتباط با مشتری CRM - Customer Relationship Management به همه
فرایندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای
شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود و
شامل مدیریت انواع شیوههایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده
می کند. اصول مدیریت ارتباطات مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای
آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی
تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان میکند. یک راهبرد تجاری جهت
انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت و همچنین
فروش در دراز مدت است. مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی جامع کسب و کار و
بازاریابی است که فناوری، فرایندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول
مشتری یکپارچه میسازد.
مدیریت ارتباط با مشتری یک نظام اطلاعاتی یک پارچه است که برای
برنامهریزی، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش سازمان و با
هدف توانمند سازی مشتریان جهت تعامل با سازمان از طریق ابزارهای متعددی چون
وب سایت، تلفن و غیره به کار میرود.
منبع : نرم افزام